Pagini

24 octombrie 2013

Carte cu povesti de seara

          Colega noastra de la after school, doamna invatatoare Elena Sava ne marturiseste din experienta sa de mamica:
        “O poveste citită unui copil dureaza mai mult pentru că nu implică doar cititul, dar mai ales afectiune! Copiii adoră să fie imbratisati, mângâiaţi, ocrotiti în timp ce li se citeşte. Este bine ca cititul de seară să fie ultimul lucru care pe care il face seara, de multe ori copiii adorm dupa doar cateva pagini.
       Fetita mea, probabil la fel ca toti copiii, iubeste nespus sa-i citesc povesti seara si multe finaluri de poveşti raman nespuse pentru ca adoarme.
         Astfel de momente sunt benefice pentru a intari relatiile dintre parinti si copii, noi ca parinti ne relaxam si uitam pentru cateva clipe de grijile cotidiene iar copii au parte de dragostea si afectiunea noastra dupa care au tanjit o zi intreaga.
        Aseara, de pilda, i-am citit din cartea cu Apolodor si a fost fascinata de peripetiile acelui pinguin! A privit cu interes si imaginile pana ce … Mos Ene a venit pe la gene”

   Cartea cu Apolodor, de Gellu Naum
             
           Plecat in cautarea fratilor lui din Labrador, Apolodor trece printr-o multime de peripetii, care de care mai palpitante, integrandu-se unor medii si spatii geografice diferite, calatorind pe uscat, pe apa, prin aer, ca in final, dupa ce-si regaseste neamurile, sa hotarasca sa se inapoieze la Bucuresti, sfasiat de dorul prietenilor de la circ.

          Cea de-a doua parte a "Cartilor cu Apolodor" ni-l prezinta pe erou in compania a doi prieteni nedespartiti si fideli -- cangurul Ilie si leul Amedeu -- in diferite ipostaze si imprejurari: la carnaval, la schi, la plaja etc. Aproape toate intamplarile sunt povestite cu haz si constituie un minunat prilej pentru poet de a ilustra anumite invataminte sau norme de conduita.

Prima Carte cu Apolodor

La circ, in Targul Mosilor,

Pe gheata unui racitor,
Traia voios si zambitor 
Un pinguin din Labrador.
-Cum se numea?-Apolodor.
-Si ce facea?-Canta la cor.
Deci, nu era nici scamator, 
Nici acrobat, nici dansator;
Facea si el ce-i mai usor:
Canta la cor.(Era tenor)
Grasut, curat, atragator
In fracul lui stralucitor
Asa era Apolodor.
Dar intr-o zi Apolodor,
Spre deznadejdea tuturor
A spus asa:-Sunt foaaarte trist!
Imi place viata de corist
Dar ce sa fac? Mi-e dor, mi-e dor
De fratii mei din Labrador!
O, de-as putea un ceas macar 
sa stau cu ei pe un ghetar...
Apoi a plans Apolodor.
Cand l-a vazut pisoiul Tit 
Plangand cu hohot si sughit
I-a spus:-Prietene, ti-as da
Mustata si codita mea,
As da o litra de caimac ,
As da orice sa te impac
Zau, nu mai plange, te implor!!
Dar el plangea:-mi-e dor, mi-e dor
De fratii mei din Labrador!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu