Pagini

31 octombrie 2013

Sa ii incurajam pe copii sa citeasca povesti!

Atunci cand citesc povesti cu voce tare copiii fac legatura intre forma scrisa a unei limbi si forma vorbita a aceleiasi limbi. Citind povesti in limba engleza, copilul isi va imbogati vocabularul si va reusi la nevoie sa foloseasca unele dintre cuvintele si expresiile intalnite in text pentru a se exprima oral.

Inainte de a incepe activitatea de citit propriu-zisa, copiilor li se pot propune a serie de activitati precum puzzle-uri, jocuri, cantecele sau joculete ce ii vor ajuta pe cei mici sa isi insuseasca mai repede vocabularul specific povestii pe care urmeazasa o citeasca. 

De asemenea, dupa ce elevii vor termina de citit povestea cu voce tare, acestia vor fi implicati in activitati ce isi propun sa clarifice anumite aspecte ce ar putea fi neclare si sa il provoace pe elev sa isi exerseze nu numai capacitatile receptive (citit si ascultat) ci si pe cele productive ( scris si vorbit). 


Specialistii din after school spun ca succesul in aceasta metoda ce promoveaza cititul povestilor este utilizare unor carti mari din care elevii unei clase vor citii pe rand. Astfel, toti elevii vor fi implicati si vor fi incantati sa imparta aceasta experienta cu prietenii lor.

De asemenea, cartile mari sunt insotite de obicei de imagini, cei mici putand sa faca usor legatura intre text si imagini si sa deduca intelesuri pe care nu le pot descoperi la o prima lectura a textului. 

O poveste se intipareste mult mai bine in memorie atunci cand este insotita de o serie de imagini. Este necesarca si aceste povesti sa contina structuri repetitive care le vor permite copiilor sa acumuleze anumite structuri noi si sa isi consolideze, in mod involuntar si placut, structuri deja invatate.

Utilizare povestilor  permite profesorului din after school sa introduca elemente noi de vocabular prin expunerea elevului la limba in diverse contexte, dezvoltandu-I capacitatea de a gandi si incurajandu-l sa foloseasca limba pentru a produce si transmite mesaje.

In cele mai multe povesti cuvintele cheie si structurile importante se repeta in mod natural ajutandu-i pe cei mici sa-si aminteasca detalii si invatandu-i sa anticipeze ce urmeaza sa se petreaca in poveste. Aceste structuri repetitive ii pregatesc pe cei mici pentru texte mai complexe si mai interesante.

Povestile reprezinta un instrument ideal in invatarea unei limbi straine deoarece intregul proces de invatare pare mai placut, mai atractiv si mai interesant iar elevii dau dovada de o capacitate extraordinara de a invata o limba straina atunci cand activitatile le par placute si familiare.

Asadar, folosind povestile in predarea limbii engleze, se creaza un mediu educational familiar si amuzant oferind contexte diverse pentru citit, ascultat, scris,  vorbit precum si pentru alte activitati precum teatrul si dansul.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu