Pagini

30 octombrie 2013

Sa invatam engleza prin povesti!

“We all need stories for our minds just as much as we need food for our bodies.”
Andrew Wright

Inca din cele mai vechi timpuri, basmele au fost recunoscute ca fiind o forma importanta de comunicare pentru oameni. Poate ca de aceea si cei mai mici dintre noi cunosc foarte multe despre povesti, stiu la ce sa se astepte si cum sa reactioneze in anumite situatii intalnite in povestile pe care cu atata dragoste le citesc bunicii ori parintii.

Copiii au un talent innascut de a invata limbi straine, ei invata mult mai repede si mult mai usor decat adultii atunci cand sunt expusi unui mediu natural de invatare, unor situatii de comunicare reale si unor practici pedagogice ce fac procesul de invatare sa para plin de inteles, placut  si util.

"Astfel de practici pedagogice au in centrul lor copilul si dezvoltarea abilitatilor sale de comunicare ce ii vor permite sa transmita intelesuri si mesaje in contexte sociale reale" ne-a transmis specialistul nostru de la after school.

Copiilor le place sa li se spuna povesti!

Spunandu-le copiilor povesti vom crea pentru ei un mediu de invatare placut si pe care il inteleg. Povestile reprezinta o unealta de mare pret in predarea unei limbi straine deoarece, prezentand experiente de viata asemanatoare celor pe care le traim si noi, ele par o sursa autentica si credibila de cunoastere. Povestile fac informatiile prezentate mai usor de tinut minte deoarece ne implica in actiunile personajelor si ne invita sa dam sens celor invatate intr-un mod activ.

Ascultand povesti, cei mici isi dezvolta capacitatea de a intelege limba vorbita si de a se concentra asupra unui mesaj primit.  De asemenea, cei mici isi dezvolta strategii de invatare ce implica ascultarea pentru a intelege sensul textului, ascultarea pentru descoperirea anumitor detalii din text sau emiterea unor ipoteze cu privire la cele ce urmeaza sa se intample in text.

Prin povesti copiii vin in contact cu valori culturale diferite de ale lor, isi ascut memoria si isi dezvolta abilitatea de a trage concluziis au a ghici anumite intelesuri. Atunci cand le spunem povesti copiilor le oferim sansa sa foloseasca limba engleza in mod creativ, sa integreze informatii invatate din alte surse si sa devina mai increzatori in capacitatea lor de a se exprima spontan. 


Putem sa le citim copiilor povesti chiar si atunci cand ei sunt la inceput in procesul de invatarea a unei limbi straine cu conditia ca povestile alese sa fie cunoscute de catre copii in limba lor nativa, sa fie previzibile si sa contina cateva cuvinte pe care cei mici le-au invatat intr-o lectie anterioara. Pentru inceput se va opta, bineinteles, pentru povesti ce au ca tema familia, casa sau scoala, medii pe care copiii le cunosc bine.

Aceste povesti trebuie sa fie repetitive si sa foloseasca aceleasi formule in mod regulat si predictibil pentru ca cei mici sa le retina usor si sa le poata mai apoi folosi pentru a se exprima cu privire la textul povestit. Acest model repetitiv in poveste poarta numele de paralelism si le permite elevilor atat sa devina ascultatori activi cat si sa invete elemente de limba intr-un context natural.

Informatiile prezentate cu ajutorul povestilor sunt usor de memorat deoarece multe dintre cuvinte se repeta, acest lucru incurajandu-i pe cei mici sa participe activ. Folosirea repetata a unor structuri in cadrul povestilor pe care le spunem copiilor ii incurajeaza pe acestia sa anticipeze ce urmeaza sa se intample si sa isi foloseasca imaginatia.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu