Pagini

27 noiembrie 2013

Să-i încurajăm pe copii să citească povești

Atunci când citesc povești cu voce tare copiii fac legatura între forma scrisă a unei limbi și forma vorbită a aceleiași limbi.

Citind povești în limba spaniolă, copilul își va îmbogăți vocabularul și va reuși, la nevoie, să folosească unele dintre cuvintele și expresiile întalnite în text pentru a se exprima oral.

Înainte de a începe activitatea de citit propriu-zisă, copiilor li se pot propune o serie de activități precum puzzle-uri, jocuri, cântecele sau joculețe ce îi vor ajuta pe cei mici să își însusească mai repede vocabularul specific poveștii pe care urmează să o citească. De asemenea, după ce elevii vor termina de citit povestea cu voce tare, aceștia vor fi implicați în activități ce își propun să clarifice anumite aspecte ce ar putea fi neclare și să îl provoace pe elevi să își exerseze nu numai capacitățile receptive (citit și ascultat) ci și pe cele productive ( scris și vorbit).

Specialiștii after school spun că succesul în această metodă ce promovează cititul poveștilor este utilizare unor carți mari din care elevii unei clase vor citii pe rând. Astfel, toți elevii vor fi implicați și vor fi încântați să împartă această experiență cu prietenii lor.

De asemenea, carțile mari sunt însotite de obicei de imagini, cei mici putând să facă ușor legatura între text și imagini și să deducă înțelesuri pe care nu le pot descoperi la o primă lectura a textului.

O poveste se intipărește mult mai bine în memorie atunci când este însoțită de o serie de imagini.Este necesar ca și aceste povești să conțină structuri repetitive care le vor permite  copiilor să acumuleze anumite structuri noi și să își consolideze, în mod involuntar și placut, structuri deja învățate.

Utilizare poveștilor permite profesorului să introducă elemente noi de vocabular prin expunerea elevului la limba în diverse contexte, dezvoltându-i capacitatea de a gandi și încurajându-l să folosească limba pentru a produce și transmite mesaje.

În cele mai multe povești, cuvintele cheie și structurile importante se repetă în mod natural ajutându-i pe cei mici să-și amintească detalii și învătându-i să anticipeze ce urmează să se petreacă în poveste. Aceste structuri repetitive îi pregătesc pe cei mici pentru texte mai complexe și mai interesante.


Poveștile reprezintă un instrument ideal în învățarea unei limbi străine deoarece întregul proces de învățare pare mai plăcut, mai atractiv și mai interesant iar elevii dau dovadă de o capacitate extraordinară de a învăța o limbă străină atunci când activitățile le par plăcute și familiare.

Așadar, folosind poveștile în predarea limbii spaniole, se creaza un mediu educațional familiar și amuzant, oferind contexte diverse pentru citit, ascultat, scris, vorbit precum și pentru alte activități ca teatrul și dansul.

Copii sunt încurajați să citească povești la cursurile de Limba Spaniolă, organizate în fiecare miercuri, între orele 17.00-18.00 la Creartes Land after school.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu