Pagini

7 martie 2014

Ce înseamnă motivaţia în învăţare?

Motivaţia este un proces esenţial în procesul de învăţare. Ea este de două feluri: intrinsecă (vine din interior, de exemplu: satisfacţia de a face singur un lucru, plăcerea de a realiza o activitate) şi extrinsecă (există un obiect sau o persoană în exterior care te ajută să continui o sarcină, care te determină să o duci până la final)

Care sunt condiţiile de a trezi interesul pentru învăţare la scolarii mici?
Copiii au o curiozitate înnăscută. Le place să exploreze şi să descopere. Acestea sunt cele două elemente cheie în procesul lor de învăţare. Dacă explorarea pe care o fac le aduce sentimente de bucurie, dacă curiozitatea lor este satisfăcută, dorinţa de a retrăi aceleaşi sentimente îi vor determina să îşi continue explorarea şi să-şi dorească să descopere în continuare lucruri noi.

Iată cum poţi trezi interesul şcolarului mic pentru a cunoaşte lucruri noi.

• Învaţă-l prin joc. Cel mai interesant lucru pentru copii la această vârstă este să se joace. Aşadar, dacă vrei să îi trezeşti copilului interesul pentru cunoaştere, poţi face acest lucru propunându-i jocuri şi activităţi din care învaţă lucruri noi.

• Profită de curiozitatea lor specifică. Copiii pun numeroase întrebări despre lumea înconjurătoare şi vor să afle cele mai diverse lucruri. Pornind de la întrebările celui mic, poţi să îi oferi mai multe informaţii interesante despre subiectele care îl interesează. Este mai usor să porneşti de la preocupările lui pentru a-i trezi interesul pentru cunoaştere decât de la ce ţi-ai dori tu să cunoască. De exemplu, dacă este fascinat de dinozauri, dar tu ai dori să fie un mic matematician, cumpără-i cărţi despre dinozauri (adecvate vârstei) şi amâna discuţia despre numere după ce copilul şi-a satisfăcut curiozitatea privind subiectul său preferat. Iar dacă poţi lega cumva matematica de dinozauri, ai şi mai multe şanse să îi trezeşti interesul.


• Apelează la mai multe modalităţi de a i prezenta informaţiile: filmuleţe, jocuri educative, imagini sau activităţi practice pe care le puteţi realiza împreună. De exemplu, dacă vrea să afle cum se formează fulgii de zăpadă, îi poţi arăta imagini cu fulgi de zăpadă la microscop, puteţi iesi afară să observaţi împreună fulgii de nea, folosind o lupa şi puteţi folosi tehnica origami pentru a crea fulgi din hârtie.

• Ajută-l să persevereze în activitate povestindu-i despre cum va fi produsul final sau ce va reuşi să facă după ce va termina de învăţat. De asemenea, este bine să apreciezi eforturile copilului şi să îl lauzi atunci când obţine rezultate bune.

• Emoţiile trăite de copil sunt deosebit de importante fiindcă dorinţa de a retrăi starea de bine simţită, îl va motiva să repete o activitate şi să afle mai multe lucruri despre ceea ce învaţă. De aceea, este bine să ai o atitudine pozitivă faţă de copil în momentele în care îl înveţi ceva, să fii dispus să nu continui o activitate dacă s-a plictisit şi, în general, să îl ajuţi pe copil să descopere că a învăţa lucruri noi este distractiv.

La Creartes after school detinem tehnici motivationale moderne de invatare pentru toate categoriile de copii. Va asteptam cu drag!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu