Pagini

22 aprilie 2015

22 aprilie - Ziua Pamantului

Astazi la after school Creartes Land am discutat cu copiii despre Ziua Pamantului.

Pămîntul sau Terra este a treia planeta ca distanţă faţă de Soare în sistemul nostru solar şi a cincea ca dimensiuni. Datorită unor condiţii favorabile specifice Pămîntului (învelişul gazos protector, prezenţa oxigenului în atmosferă, existenţa apei, temperaturi în limite moderate) a fost posibilă apariţia şi întreţinerea vieţii. Însă, stilul de viaţă    adoptat de oameni în ultima perioadă  s-a dovedit a fi nechibzuit.

Datorită unui studiu realizat în acest domeniu, cuprinzând concluziile a peste 1300 de experţi din 95 de ţări, s-a demonstrat că maniera în care au fost pînă acum exploatate resursele naturale riscă să pună sub semnul întrebării însăşi posibilitatea Pămîntului de a asigura supravieţuirea generaţiilor viitoare. 

Modalitatea dezechilibrată de folosire a bogăţiilor naturale a produs modificări ireversibile în sensibila balanţă care asigură viaţa pe Pămînt. Drept urmare, eforturile de îmbunătăţire a condiţiilor de viaţă în zonele afectate de sărăcie şi boală ar putea fi compromise. Studiul, realizat sub egida Naţiunilor Unite, în urma experimentelor şi cercetărilor efectuate timp de mai mulţi ani, relevă că oamenii au modificat în mod dramatic, într-o perioadă extrem de scurtă de timp, majoritatea ecosistemelor. 

Felul în care societatea  şi-a asigurat în ultimii 50 de ani rezervele de hrană, apă potabilă, lemn şi petrol a dus la o adevarată degradare a mediului înconjurător.

Ziua Pamantului se serbeaza inca din 1970 la data de 22 aprilie si a fost desemnata initial doar in Statele Unite. Astazi iau parte la eveniment peste 170 de state ale lumii, in scopul crearii unei constiinte colective asupra protejarii mediului inconjurator. 

In prezent, aproximativ un miliard de oameni din toata lumea sarbatoresc ZIUA PAMANTULUI pe 22 aprilie, numeroase comunitati organizand chiar o saptamana intreaga de manifestari dedicate mediului inconjurator.

OCROTITI PLANETA PAMANT!

2 martie 2015

Aleg sa am Succes!

Ne dorim copii fericiti si – pentru a-i sprijini sa devina astfel – le oferim accesul la educatie. De cele mai multe ori, aceasta se concentreaza pe matematica, limba romana, limbi straine, informatica, uitand ca acesti copii au nevoie sa inventeze, sa se exprime liber si spontan, sa infrunte riscuri, ca deseori sufera deceptii, traiesc dezamagiri si nedreptati,  ca au nevoie sa se joace impreuna si sa se bucure de viata. Intr-un cuvant, au nevoie de dezvoltare personala.

Copiii invata sa opereze cu elemente logice, dar nu stiu sa abordeze esecurile ( isi spun ca ei nu pot/nu stiu, frustrandu-se si in cele din urma renunta sa mai incerce), invata sa rezolve probleme de matematica, dar nu stiu sa-si rezolve conflictele, fac analiza matematica, dar sunt incapabili de analiza propriilor resurse, de constientizarea punctelor forte si a vulnerabilitatilor.

Cu aceste concluzii in minte Creartes Land after school isi propune sa sprijine copiii printr-un Atelier de dezvoltare personala pentru copii: Aleg sa am Succes!

Asa ca.... plini de energie, optimism si curiozitate, spontani, dornici de invatare si explorare, copiii de la Creartes Land au pornit in aventura dezvoltarii personale si au strigat un hotarat: ” Aleg sa am SUCCES”.  
Si pentru ca fiecare copil:

• Doreste sa invete si sa descopere lumea din jur – le-am propus o serie de jocuri ce au avut drept scop sa le starneasca curiozitatea, sa le sporeasca increderea in fortele proprii si dorinta de a-si exprima opiniile. De asemenea, am punctat ca in cadrul intalnirilor vor juca niste jocuri “speciale” astfel incat sa se simta bine si sa se cunoasca mai bine pe ei si pe ceilalti, sa invete sa interactioneze intr-o maniera sanatoasa.
• Doreste sa comunice si sa fie ascultat– i-am incurajat sa-si identifice resursele (inteligenta, rabdare, curaj, perseverenta, incredere, creativitate,etc), sa se descopere si sa comunice despre ei, sa gaseasca situatii concrete din viata lor in care au nevoie sa-si foloseasca plenar aceste resurse. 

Astfel, prin descoperire, copiii au aujuns la constientizarea efectelor benefice ale unei interrelationari neconflictuale in cadrul grupului, a unei interactiuni bazate pe o intelegere empatica a celuilalt, pe un climat tolerant, de respect mutual. Copiii au aderat la aceste norme de comunicare in cadrul grupului promovand: respectul, intelegerea, ajutorul reciproc, comunicarea verbala si nonverbala nonagresiva. De asemene, copiii au inteles ca pentru  areusi o activitate in grup trebuie sa existe intelegere, cooperare si intrajutorare, respect si acceptarea celuilalt.  

Cursul de Dezvoltarea personala vine in intampinarea atat a parintilor, care simt adeseori ca universul interior al copiilor lor este greu de explorat, cat si in sprijinul copiilor, care au nevoie de indrumare, sprijin si intelegere in gestionarea problemelor sau a dificultatilor cu care se confrunta. 

CARE SUNT BENEFICIILE ACESTUI PROGRAM? 

- Dezvolta abilitatile copilului pentru o mai buna comunicare cu familia, colegii sau prietenii; 
- Dezvolta capacitatea de adaptare in diverse situatii cu care se intalnesc copiii; 
- Inlatura blocajele emotionale; 
- Modeleaza atitudinile; 
- Cresterea stimei de sine ( increderea in propria persoana ); 
- Gestionarea eficienta a emotiilor si comportamentelor; 
- Constientizarea unicitatii propriei persoane; 
- Dezvoltarea si exersarea capacitatilor empatice; 
- Optimizarea resurselor creative; 
- Cultivarea si stimularea inteligentei emotionale; 
- Dobandirea de comportamente si atitudini adecvate; 

2 februarie 2015

De ce e bine sa corectezi limbajul copiilor?

Familia trebuie încurajată şi sprijinită pentru a-si exercita cu succes rolul în viaţa copiilor.  Aşadar părinţiii ai căror copii au anumite tulburări de limbaj nu trebuie să ignore tulburarea copilului său sau să amâne corectarea acesteia.

Efectele lor negative se reflectă în dezvoltarea limbajului şi a întregii dezvoltări psihice. Părintele poate cu ajutorul unui specialist sa evite fixarea si complexele din viitor atât ale sale cât şi ale copilului.

Este important să se intervină cât mai devreme deoarece rezultatele vor fi mai sigure şi mai uşor de atins deoarece a preveni este mai usor decat a corecta .

Aceste tulburari de limbaj pot fi din cauza unor metode greşite de educaţie, slaba stimulare a vorbirii copilului, încurajarea în folosirea unei vorbiri incorecte pentru amuzament, imitarea unor modele de vorbire deficitară, trăirea unor stări conflictuale, stress, suprasolicitare care duce la oboseală excesivă.

Specialistii nostri din cadrul Creartes after school corecteaza toate aceste probleme pentru un viitor reusit al copilului dumneavoastra.

30 ianuarie 2015

Clasificarea jocurilor

Jocuri de asamblare 

La after school stimulam inteligenta si creativitatea copiilor si prin intermediul jocurilor. Aceste jocuri sunt formate din piese asamblabile cu care copiii își pot crea cu ușurință propriile jucării. Piesele sunt de diferite forme și culori, astfel încât să se îmbine cât mai bine cu celelalte piese. 

Unele piese sunt piese simple, altele au atașate roți (pentru construirea vehiculelor), altele au agățătoare, altele pot avea și alt fel de „accesorii”. Astfel de seturi de jucării exersează vederea copilului în spațiu dar și perpsicacitatea acestuia.

Jocurile de puzzle sunt seturi de piese, de obicei de formă neregulată, asemănătoare cu cea din figura alăturată. Fiecare piesă conține o „bucățică” dintr-o imagine. Scopul jocului este ca copilul să reconstituie imaginea originală îmbinând piesele de puzzle.

Un alt tip de puzzle este tăblița cu 15 numere (așa-numitul 15-puzzle). La începutul jocului, pe o plăcuță păratică, 15 plăcuțe pătratice cu numere de la 1 la 15 sunt puse în dezordine, pe 4 rânduri și 4 coloane. 

Scopul jocului este să se aducă tăblițele în poziția în care cele 15 numere sunt în ordine crescătoare (1, 2, 3, 4, 5, ... , 14, 15), pe tablă fiind disponibil un loc liber, cu aceeași suprafață ca plăcuțele, pentru a permite jucătorului să mute plăcuțele.


Păpuși, animale de pluș, miniaturi, vehicule 

Păpușile și animalele de pluș sunt printre cele mai populare jucării, deși ele prind mai bine copiilor mai mici. În general fetele preferă păpușile și bebelușii de jucărie iar băieții animalele de pluș dar mai ales vehiculele. În ziua de azi, păpușile încep să semene cât mai mult cu persoanele reale, ca de exemplu celebra Barbie și "iubitul" ei, Ken.

Păpușile sunt de obicei miniaturi ale unor persoane adevărate, chiar dacă păpușile reprezentând bebeluși sunt de multe ori în mărime naturală. Se face de multe ori diferența dintre o păpușă și o figurină de acțiune. 

Figurina este făcută de obicei din plastic sau este semi-metalică și de foarte multe ori imită personajele din desenele animate Figurinele ca Action Man sunt destinate cu precădere băieților iar păpușile sunt destinate cu precădere fetelor.

Jocuri problemă 

Cubul lui Rubik
Astfel de jocuri pun la încercare ingeniozitatea și perspicacitatea copilului; aceste jocuri pun copilul în fața unei dileme, astfel încât inteligența lui să fie pusă la încercare.

Cubul Rubik
Cubul lui Rubik este unul din cele mai populare jucării problemă. El consistă dintrun cub a cărui fețe sunt împărțite în câte 9 pătrate mai mici, în 6 culori: roșu, galben, albastru, verde și alb. Coloanele și rândurile se pot roti, astfel încât pozițiile pătratelor mici să se modifice. Scopul jocului este aducerea potrivirea culorilor pătratelor mici astfel încât fiecare față să aibă numai pătrate de o anumită culoare.

Deci la finalul jocului, cubul Rubik va avea o față complet roșie, una galbenă, una albastră, una verde și una albă. Totuși, rezolvarea cubului lui Rubik este destul de dificilă deoarece se pot realiza 43 252 003 274 489 856 000 de combinații diferite. 

Jocuri strategice
Țintarul (cunoscut și sub numele de moară[1] sau car[2]) este un joc de societate jucat în doi, din categoriajocurilor de strategie. Tabla de joc are desenate trei pătrate concentrice și conectate la mijlocul laturilor, ca în figura alăturată. Colțurile dreptunghiurilor și mijloacele laturilor sunt marcate cu puncte care arată cele 24 de poziții în care se pot plasa cele 18 piese, câte nouă de fiecare jucător. 

Dame este un joc pentru două persoane bazat pe strategia jucătorilor. Jocul este mai puțin răspândit în Germania, fiind foarte popular în schimb Rusia și Olanda unde se organizează adevărate campionate. 

Mingea, cea mai cunoscută jucărie pentru aer liber. Aceasta prinde bine la baieti cat la fetite.

Coarda, adică o sfoară mărginită care este învârtită concomitent de două fete în aceeași direcție, una ținând de un capăt, cealaltă de celălalt capăt, urmând ca cea de-a treia să sară coarda atunci când aceasta se apropie de sol. 

Cercul, o jucărie pentru aer liber o jucărie extrem se simplă, destinată copiilor mici. Înainte era o simplă bucată de sârmă în formă de cerc. Până în ziua de azi, roata a evoluat mult: nu mai este din sârmă ci din plastic și acum are și spițe.

Jocurile de computer constituie o categorie de aplicații software care este destinată distracției. De la apariția acestora, în lumea computerelor, în anii 1970, până astăzi, industria a evoluat, astfel că putem vorbi cu ușurință de multe evenimente de prezentare a jocurilor, cum ar fi E3 sau CeBit la nivel mondial sau CERF înRomânia, precum și de câteva organizații de jucători profesioniști.

Imaginația în timpul jocului este importantă pentru dezvoltare. Prin urmare, atunci când un copil se așează la calculator, acesta este limitat, deoarece mecanismul jocului – reprezintă un algoritm pregătit. Jocul redă imaginația autorilor – a adulților și, toata creativitatea copilului – rămâne lipsită de substanță. Prin urmare, copiii preferă jocurile electronice în detrimentul celor tradiționale, pentru că primele nu 
necesită efort, sunt mai ușoare și mai rapide. 

Pasiunea pentru jocurile pe calculator poate descuraja de fapt, pasiunea pentru lectură. Cititul - înseamnă efort din greu, pentru a transforma cuvintele în imagini, pentru a manifesta empatie fata de eroi. În jocul pe calculator toate aceste etape pot fi ușor omise.

Un plus al jocului tradițional este implicarea în activitate a grupurilor de copii. Acest lucru înseamnă că copilul învață să coopereze, să stabilească reguli şi este responsabil de respectarea acestora. Un joc pe calculator, este de fapt, unul egoist.

În timpul jocului, copiii acumulează tensiunea musculara, fie că este vorba de jocurile tradiționale, fie la calculator. Și dacă în timpul jocului tradițional tensiunea este eliberată în urma unor acțiuni fizice (alergat, țipat), atunci în timpul jocului online acest lucru nu se întâmpla. Tensiunea musculară neeliberată implică reacții agresive. Dacă veți încerca să luați calculatorul de la copilul implicat într-un joc – veți primi in schimb agresiune. Acest fapt nu depinde de caracterul copilului şi nici de educație, corpul protestează – a acumulat energie din emoții.

29 ianuarie 2015

Jocuri si jucarii

Jucăriile sunt obiecte create în general pentru a reda la scară redusă realitatea și a oferi copiilor miniaturi reprezentative ale lumii adulților. Jucăriile pot constitui un liant al relațiilor dintre copii și chiar un suport moral oferit copiilor ca indivizi. Cu toate acestea și unii adulți dar și unele animale nedomesticate se mai joacă cu jucăriile.

Există jucării pentru fiecare din stadiile de dezvoltare a copilului. Astfel, copiii mici au jucării de obicei din cauciuc sau alt material elastic, care nu pot fi ingerate cu ușurință. Cu cât copilul este mai mare, cu atât jucăriile destinate lui sunt mai complexe.

În comerțul cu jucării una din dilemele întâlnite este cine alege jucăria: copilul sau adultul? Pentru copil jucăria preferată este aceea care reflectă cel mai bine visurile și aspirațiile lui, dorințele sale de a fi mare, de a imita sau reproduce lumea înconjurătoare; pentru părinte imupulsul educațional de a transmite valorile sale copilului se îmbină cu dorința de a-i oferi ceea ce i s-a refuzat în copilărie.

Jucăriile mai pot fi clasificate și după vârsta și sexul[1] copiilor cărora le sunt destinate, tipul de materiale folosite (lemn, materiale plastice, textile, metale), modul de funcționare (mecanice, electronice) etc.

Mamiferele tinere adesea se joacă cu diferite obiecte, mai ales că pot transforma orice lucru, până și mâncarea, într-o jucărie. Este evident că istoria jucăriilor este la fel de veche ca istoria umanității. Printre jucăriileIndiei Antice, găsite de arheologi se numără căruțe de jucărie și fluiere în formă depasăre.

Cele mai vechi jucării erau făcute din materiale găsite în natură, ca lemn și lut. Mii de ani în urmă, copiii egipteni se jucau cu păpuși din piatră cu peruci. În Grecia Antică și Roma Antică, copiii se jucau cu păpuși făcute din ceară sau teracotă, bețe, arcuri cu săgeți și yo-yo-uri.


Cum tehnologia a evoluat, și jucăriile au evoluat, devenind din ce în ce mai complexe. Înainte jucăriile erau făcute din lut, bețe și iarbă. Astăzi sunt făcute din plastic, cauciuc sau chiar metal. 

În ziua de azi sunt de asemenea produse în masă și vândute în întreaga lume. În primii ani din deceniul al XIX-lea, existau deja păpuși care puteau spune „mama”. Mai târziu au apărut păpușile care puteau spune fraze mai complexe; apoi au apărut păpușile care efectiv răspund interacțiunilor copilului și chiar vocii copilului.


Jucăriile sofisticate pot chiar recunoaște vocea „stăpânului”, răspunde la ea folosind sute de fraze pre-programate. Altele pot efectiv comunica cu alte jucării sau chiar recunoaște vizual obiecte.

Jucăriile, la fel ca jocul, își au rolul bine-definit atât pentru oameni cât și pentru animale. Ele sunt sursă de distracție dar sunt și educative. Jucăriile stimulează creativitatea. Scopul este dezvoltarea inteligenței și perspicacității copilului, pentru a-l pregăti pentru viața de adult.

Una din cele mai simple jucării, setul de blocuri de lemn este una din cele mai bune jucării pentru dezvoltarea minții. Jucăriile ca mingea sau coarda învață copiii despre relațiile spațiale cu celelalte obiecte, despre relația cauză-efect sau relația acțiune-reacțiune.

Jucăriile pentru bebeluși adesea folosesc sunete și culori vii pentru a se distinge. Prin joaca cu jucăriile, bebelușul învață să recunoască figurile și culorile și prin repetiție, își exersează memoria. Jucăriile de asamblare le dă copiilor libertatea de a-și crea propriile jucării.

Jucăriile educaționale pentru copiii școlari includ probleme de gândire, un puzzle, o metodă de rezolvare a problemelor sau o formulă matematică. Jucăriile pentru adolescenți sau pentru adulți sunt din ce în ce mai complexe, ele explică fenomene fizice, relații matematice sau alte subiecte din materia învățată în școli și din viața de toate zilele.

Despre clasificarea acestora vom discuta maine, tot aici, pe blogul Creartes Land after school.

22 ianuarie 2015

Motivaţie spre succes

Majoritatea parintilor asteapta cele mai bune performante scolare de la copiii lor.

Motivatia de a invata a copilului poate fi de natura interna (copilului ii place sa stie si sa aiba succes, este absorbit de studiu si nu se mai satura sa descopere alte informatii din alte surse, are incredere in fortele proprii, o buna imagine despre sine si n-ar vrea sa se numere printre cei mediocri sau slabi la invatatura) sau externa (vrea sa atinga un obiectiv important pentru el – o promovare, un premiu, castigarea unui concurs, vrea sa fie la fel cu altii – mai ales cu prietenii lui, vizeaza obtinerea unei recompense promise – o excursie, o bicicleta etc).
Rămânem de foarte multe ori uimiți de forța pe care o au unii oameni în a urmări și a-și atinge țintele propuse ce par imposibil de atins. Alteori, vedem în jurul nostru oameni ce depun eforturi extraordinare pentru a face lucruri pe care noi înșine le realizăm foarte ușor. În alte cazuri, chiar noi suntem surprinși de faptul că nu putem realiza acțiuni pe care altă dată le finalizam cu multă ușurință.

Nu toate acțiunile noastre se finalizează cu reușite. Unele au ca final eșecul care fie ne mobilizează să căutam soluții salvatoare, fie ne determină să renunțăm la orice fel de tentativă de căutare. De cele mai multe ori succesul ne poate motiva să mergem mai departe pe drumul ales, alteori, o paradoxală teamă de succes ne diminuează puterea de a ne urmări obiectivele.

Ce e de facut pentru a ne motiva copilul sa invete mai bine? 
-Constientizati valorile scolii 
- Stimulati curiozitatea copilului
- Apreciati eforturile si micile succese personale, evidentiati progresele.
- Oferiti suport sa-si organizeze studiul.
- incurajati-l si sustineti-l cand se afla in impas
- Oferti-i ajutor cand il solicita.
- Evitati criticile ofensatoare si comparatiile nefavorabile lui.
- Evitati replici de genul iar n-ai fost atent, m-as fi mirat eu sa fii!/prostule, de nimic nu esti in stare
-Evitati sa puneti presiune asupra lui

Fiecare copil are propriul ritm si, de aceea, este bine ca parintii sa il evalueze corect, inainte de a decide ca acesta are nevoie de o crestere a motivatiei.

Pentru mai multe informatii despre motivarea copiilor dumneavoastra va asteptam in cadrul Creartes after school.

15 ianuarie 2015

165 ani de la nasterea poetului nostru national Mihai Eminescu


Astazi vom discuta pe blogul nostru din cadrul Creartes Land after school despre poetul nostru national.

Pe 15 ianuarie, în urmă cu 165 de ani se năștea Mihai Eminescu, cel care avea să devină în zilele noastre poetul național. A văzut lumina zilei în satul Ipotești, județul Botoșani.

Are cel mai lung poem de dragoste, „Luceafărul” și a descris copilăria pe care a petrecut-o la Botoșani și Ipotești în versuri. Nu este român care la școală nu a învățat măcar o poezie de Eminescu sau vreun îndrăgostit care nu a putut alege vreun poem al poetului, pe care să-l recite iubitei.

Printre cele mai cunoscute poezii ale lui Mihai Eminescu amintim „Somnoroase păsărele”, „Floare albastră”, „Luceafărul”, „Scrisoarea I” „Scrisoarea II”, „Scrisoarea III”, „Scrisoarea IV”, „Lacul”, „Revedere”, „Pe lângă plopii fără soț”, dar și altele care cu siguranță au rămas în memoria oricărui iubitor de poezie și nu numai. „Fiind băiet păduri cutreieam” este printre primele poezii ale lui Eminescu, care evocă copilăria lui la Botoșani și Ipotești.

Meritul descoperirii talentului poetic al lui M. Eminescu îi revine lui Iosif Vulcan, directorul revistei ''Familia'', în urma primirii de către acesta, în februarie 1866, a mai multor creații aparținând tânărului poet. Astfel, în nr. 6/1866 (25 februarie-9 martie) al revistei are loc adevăratul debut, prin publicarea poeziei ''De-aș avea...'', semnată pentru întâia oară Mihai Eminescu (numele fiind schimbat de I. Vulcan din Eminovici în Eminescu) și însoțită de următoarea notă: ''Cu bucurie deschidem coloanele foaiei noastre acestui june de 16 ani, care, cu primele sale încercări poetice trimise nouă, ne-a surprins plăcut''.

Printre cele mai cunoscute poezii ale lui Mihai Eminescu amintim „Somnoroase păsărele”, „Floare albastră”, „Luceafărul”, „Scrisoarea I” „Scrisoarea II”, „Scrisoarea III”, „Scrisoarea IV”, „Lacul”, „Revedere”, „Pe lângă plopii fără soț”, dar și altele care cu siguranță au rămas în memoria oricărui iubitor de poezie și nu numai. „Fiind băiet păduri cutreieam” este printre primele poezii ale lui Eminescu, care evocă copilăria lui la Botoșani și Ipotești.


De-aş avea

De-aş avea şi eu o floare
Mândră, dulce, răpitoare,
Ca şi florile din mai,
Fiice dulce-a unui plai,
Plai râzând cu iarbă verde,
Ce se leagănă, se pierde,
Undoind încetişor,
Şoptind şoapte de amor;

De-aş avea o floricică
Gingaşă şi tinerică,
Ca şi floarea crinului,
Alb ca neaua sânului,
Amalgam de-o roz-albie
Şi de una purpurie,
Cântând vesel şi uşor,
Şoptind şoapte de amor;

De-aş avea o porumbiţă
Cu chip alb de copiliţă,
Copiliţă blândişoară
Ca o zi de primăvară,
Câtu-ţi ţine ziuliţa
I-aş cânta doina, doiniţa,
I-aş cânta-o-ncetişor,
Şoptind şoapte de amor.