Pagini

27 august 2014

Efectul activitatilor practice asupra dezvoltarii personalitatii copiilor

Clubul de bricolaj este locul în care copiii de la after school experimentează şi îşi pun în practică cele mai frumoase idei. În săptămâna Games & Toys profesoară de arte plastice Ana Traci a lansat provocarea că fiecare copil prin joc să realizeze un colaj din hârtie  şi alte materiale textile care să reprezinte o impresie din vacanţa mare. Cu amintiri proaspete copiii şi-au adus aminte de plaja, mare, munte şi alte destinaţii de vacanţă. În procesul de creaţie copiii au aflat care este avantajul confecţiilor de jucării. Astfel de jucării sunt pentru copii practici; sunt educative și nu doar distrează copilul dar îl și învață să țeasă, să coasă, să deseneze, etc. Ele stimulează creativitatea copiilor și sunt foarte educative. 

Într-un articol de specialitate scris de profesorul de învaţământ primar şi preşcolar Nistor Cosmina scrie:
,,Şcoala este ca o lume fermecată, plină de basm şi feerie, este lăcaşul unde se pun bazele ,clădirii’ fizice şi spirituale a ,,puiului de om’’. Doar ,,zâna’’, modelatoarea de suflete şi minţi, ştie, cu mult tact şi răbdare, să-i treacă pragul palatului fermecat pentru a îmbrăca haina plină de vrajă şi mister a basmului, a jocului, a cântecului şi a poeziei.

Pedagogul american Bruner (1970) consideră că „oricărui copil, la orice stadiu de dezvoltare i se poate preda cu succes, într-o formă intelectuală adecvată, orice temă”, dacă se folosesc metode şi procedee adecvate stadiului respectiv de dezvoltare, dacă materia este prezentată „într-o formă mai simplă, astfel încât copilul să poată progresa cu mai multă uşurinţă şi mai temeinic spre o deplină stăpânire a cunoştinţelor”. Educaţia extracurrriculară (realizată dincolo de procesul de învăţământ) îşi are rolul şi locul bine stabilit în formarea personalităţii copiilor noştri. Educaţia prin activităţile extracurriculare urmăreşte identificarea şi cultivarea corespondenţei optime dintre aptitudini, talente, cultivarea unui stil de viaţă civilizat, precum şi stimularea comportamentului creativ în diferite domenii. Începând de la cea mai fragedă vârstă, copiii acumulează o serie de cunoştinţe punându-i in contact direct cu obiectele şi fenomenele din natură.

Scopul activităţilor extraşcolare este dezvoltarea unor aptitudini speciale, antrenarea elevilor în activităţi cât mai variate şi bogate în conţinut, cultivarea interesului pentru activităţi socio-culturale, facilitarea integrării în mediul şcolar, oferirea de suport pentru reuşita şcolară în ansamblul ei, fructificarea talentelor personale şi corelarea aptitudinilor cu atitudinile caracteriale. Activităţile extraşcolare se desfăşoară într-un cadru informal, ce permite elevilor cu dificultăţi de afirmare în mediul şcolar să reducă nivelul anxietăţii şi să-şi maximizeze potenţialul intelectual”.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu