Pagini

8 noiembrie 2013

Vorbitul în public pentru copii

Vorbitul în public este o deprindere absolut necesara pentru dezvoltarea personala, care poate fi invatata si dezvoltata cu ajutorul practicii, aspect pe care il imbunatatim periodic la after school.

Capacitatea de a comunica intr-un mod eficient este una din cele mai importante abilitati ale unei persoane.

Ce se intampla in fiecare din noi atunci cand ne trezim in fata unui public pregatit sa ne bombardeze cu critici si ironii la adresa modului nostru de prezentare si expunere in fata sa?

Ce se intampla cu noi atunci cand ne blocam in fata materialului pe care dorim sa-l prezentam auditoriului?

Doriti sa aveti copii dezinvolti si increzatori? Cum pot acestia sa treaca peste teama de a vorbi in public? 

Iata cateva idei de la specialistul after school despre cum iti poti susţine copilul si cum il poti indruma pentru a-si gestiona corect sentimentele de teama.


• Fi alaturi de el, asigura-l ca nu e singur
Acesta trebuie sa stie ca frica de a vorbi în public este una comuna si ca o poate invinge. 

• Propune-i sa aleaga un subiect de interes pentru el
Copilul se va simti mai increzator daca ii place tema prezentarii. 

• Explica-i ca este important sa isi scrie un discurs
O schita il poate ajuta pe copil sa isi puna ordine in idei si sa decida ce anume sa includa în fiecare dintre cele trei parti ale discursului: introducere, cuprins si incheiere. 

• Noteaza principalele idei pe hartie
Copilul poate avea o fisa ajutatoare, astfel incat sa poate sa parcurga subiectul discursul intr-un mod mai natural si relaxat. Memorarea sau citirea integrala a discursului nu este recomandata, se poate bloca mai repede. 

• Ofera-i cateva modalitati de relaxare
Atunci când copilul simte ca este bine pregatit, este usor sa mentii anxietatea la distanta. O tehnica foarte folosita înainte de a se adresa publicului este sa zambeasca si sa numere pana la trei, ca modalitate de relaxare.

• Repeta cu el
Dupa ce termina de notat, asculta-i prezentarea. Este posibil sa vrea sa repete discursul singur, inainte de a ti-l prezenta tie. 

7 noiembrie 2013

Ce influenta au culorile asupra copiilor?

Copii sunt capabili sa inteleaga si sa retina numele culorilor abia in jurul varstei de trei ani. De obicei, culorile preferate de copii sunt si cele mai usor de retinut de catre acestia.  Specialistii after school sustin ca atractia copiilor fata de culorile primare (rosu, albastru si verde) tine de faptul ca acestea sunt mai des folosite de catre parinti si profesori. 

Verdele - apropie de natura, ofera echilibru emotional, calmeaza si are efect relaxant. Aceasta culoare este recomandata mai ales pentru copiii activi.
Portocaliul - aduce veselie in camera celor mici si de aceea este potrivit pentru camera acelor copii linistiti si somnorosi.
Albastru - relaxeaza si calmeaza copiii agitati sau pe cei speriosi. Totodata, aceasta nuanta indeamna la odihna, linisteste, relaxarea si optimism.
Galbenul - aduce prospetime, accentueaza senzatia de bine si inveseleste copiii.
Rosu - iradiaza caldura si stimuleaza circulatia sanguina.
Roz - dezvolta simtul estetic si creativ.

6 noiembrie 2013

Actoria pentru copii

Scopul principal al cursurilor de actorie de la after school este acela de a le dezvolta copiiilor un mod constructiv si pozitiv de abordare a vietii, de a-i incuraja sa se exprime liber intr-un mod coerent si expresiv, intr-un cadru mai putin formal dar educativ.

Teatrul, atat prin cursuri, cat si prin vizionarea pieselor de teatru, reprezinta o metoda buna de a stimula increderea si stima de sine a copiilor, de a combate timiditatea si tracul si de a le pune creativitatea si imaginatia la lucru.

Multi dintre copiilor au trac si devin timizi atunci cand sunt nevoiti sa vorbeasca in fata unei multimi. Increderea si stima de sine a copilului sunt destul de greu de modelat la copil. Insa exista solutii, iar cursurile de teatru le stimuleaza pe amandoua. Realizarile de care au parte la aceste cursuri contribuie la stimularea increderii in fortele proprii si la dezvoltarea respectului de sine.


Cursurile de teatru de la after school se desfasoara intr-un cadru mai putin formal, dar educativ unde fiecare copil este incurajat sa se se exprime liber. Prin tehnicile si mijloacele specifice utilizate, se urmareste evolutia si dezvoltarea fiecarui copil ȋn parte, cautand acele solutii personalizate, penru a gasi armonizarea dintre structura mentala si emotionala a copiilor. Teatrul ajuta activ la dezvoltarea abilitatilor de invatare. Acesta construieste o baza temeinica pentru perioada scolii. Prin invatarea pieselor si punerea lor in scena copii folosesc memoria, creativitatea, atentia si fac exercitii de concentrare. Cursurile de teatru ii stimuleaza intelectual pe copii!

Pentru a atinge scopul clubului de teatru, sprijinul parintilor este foarte important. Numai cu o anumita frecventa si continuitate putem atinge cele mai bune rezultate, in beneficiul copiilor.

Acestea sunt doar cateva dintre beneficiile pe care le poate avea teatrul in dezvoltarea copiilor.


5 noiembrie 2013

Activitati in aer liber pentru copii

Activitatile pe care parintii le au impreuna vor avea o mare influenta asupra dezvoltarii armonioase a copiilor, ne spune specialistul nostru din after school.

Timpul petrecut impreuna va actiona mai bine decat orice energizant asupra tuturor. 

Jocul in curtea casei poate reprezenta un hobby simplu si distractiv. Nu exista limite in ceea ce priveste jocurile in curtea casei, majoritatea jocurilor sunt simple si distractive. In acelasi timp, vei putea sa dai jos din calorii si sa creezi amintiri dragi si importante tuturor.

Va prezentam cateva jocuri distractive pentru cei mici pe care noi le jucam in after school.



Jocul propozitiilor

Copiii pot juca acest joc in grupuri de minim 2, dar ideal este sa fie mai multi participanti. Participantii la joc este bine sa fie asezati in cerc, pentru a se vedea in timp ce vorbesc si a sti cand le vine randul. 

Primul copil incepe jocul spunand inceputul unei propozitii. De exemplu: „La mare…”. Al doilea copil trebuie sa repete acest inceput si sa adauge alte cuvinte. De exemplu: „La mare…este mult nisip…”. Copiii vor repeta propozitia de la capat, imbogatind-o de fiecare data cu un cuvant sau cu un grup de cuvinte: „La mare… este mult nisip…din care se pot face castele…” (a spus al treilea copil).

Copilul care nu poate repeta tot ce s-a spus pana la el sau nu poate adauga alte cuvinte iese afara din joc. Jucand jocul propozitiilor, copiii pot compune chiar povesti.

Jocul secretelor

Gasiti un “secret” si puneti-l intr-o cutie de pantofi. Rugati copilul “Poti sa ghicesti ce am aici?” Dati-i indicii, unul cate unul, pana ce copilul va ghici obiectul secret. Urmeaza ca copilul dumneavoastra sa gaseasca un obiect si sa-l ascunda in cutia de pantofi iar dumneavoastra sa ghiciti pe baza indiciilor date de el.

Inventatorul de instrumente

Materiale necesare: recipiente plastice, boabe diverse, cutter, adezivi, deseuri piele sau hartie colorata.

O astfel de activitate vizeaza atat dezvoltarea creativitatii cat si dezvoltarea capacitatilor de comunicare si a simtului muzical. Se va explica copiilor ca „instrumentele” pe care le vor realiza vor fi utilizate in comunicarea unor mesaje.

Un recipient din plastic cu boabe de fasole in interior, miscat, va emite sunete; o sticla cu apa in care se va sufla sau va fi lovita, va emite sunete. Copilul va fi antrenat sa faca legatura dintre gandul/mesajul pe care vrea sa-l transmita, ritmul miscarilor executate si materialul utilizat.

4 noiembrie 2013

Istoria Dansului

Dansul este un mod artistic de exprimare a unui mesaj printr-o succesiune de mișcări ritmice, variate și expresive ale corpului, executate în ritmul muzicii.

Pentru copiii din after school si nu numai, dansul este cea mai frumoasa si mai placuta forma de a-si consuma constructiv energia. Miscarea in sine este un element esential si absolut necesar unei dezvoltari armonioase a copiilor nostri. Dansul poate fi si o forma de terapie, de cunoastere, de experimentare si ajuta copiii sa se coordoneze fizic foarte bine, sa-si constientizeze gesturile, gandurile, emotiile si sa-si gestioneze astfel din ce in ce mai bine si mai cumpatat dorinta fireasca de autonomie.

Oamenii au dansat de mii de ani - figuri de dansatori apar in picturile rupestre din Europa si Africa, datand din timpuri preistorice. In Grecia antica, dansul facea parte dintre disciplinele fundamentale ale educatiei, considerat eficient pentru mentinerea si intarirea sentimentelor de solidaritate sociala. 

Dansurile de societate, unde sunt respectate seturi de pasi, au aparut cu multe secole in urma. Multe erau adaptari are dansurilor populare ale oamenilor obisnuiti. In secolul al XV-lea existau deja profesori de dans care predau ultimele dansuri aparute. 

Baletul isi are originea in curtile regale ale Italiei anilor 1400, insa s-a dezvoltat si in Franta. Regele Louis al XIV-lea a fost un dansator entuziast si a deschis prima academie de dans la Paris, in 1661. Pana atunci majoritatea dansatorilor erau amatori, apoi au aparut si profesionisti. 

Pe masura ce a trecut timpul, tendintele dansului de societate s-au schimbat odata cu muzica. Renasterea a adancit acest proces. Pasii simpli din dansurile vechi s-au dezvoltat, au combinat gesturile si miscarile, s-au individualizat. Au aparut forme noi si s-au creat succesiuni tipice, in care un dans lent, binar, era urmat de altul rapid, ternar. In felul acesta, a luat nastere suita, care consta in patru parti fixe: allemanda, couranta, sarabanda si giga. In vremea lui Johann Sebastian Bach, suita se executa independent si a jucat un rol important in dezvoltarea muzicii instrumentale. 

Pe langa cele patru dansuri de baza, au inceput sa fie incluse si altele – boureé, gavota, musette, polacca, menuetul (foarte important, devenind parte constitutiva a simfoniei), ciacona, passacaglia (variatiuni pe o tema ostinato, cu rol determinant in unele forme muzicale).

Spre sfarsitul sec. 18, din Viena s-a raspandit valsul, un dans derivat din Ländler. In aceeasi perioada, au inceput sa se impuna si dansuri ale altor popoare, ca mazurca, polca, boleroul, jota, fandango, ceardasul s.a. care au patruns in toate mediile sociale, avand rol de seama in constituirea si afirmarea scolilor nationale.

La hotarul dintre sec. 19 si 20, s-au raspandit dansuri de origine americana, precum tango, samba, habanera, charlestonul, foxtrotul etc., care poarta amprenta muzicii de jazz, influentand creatia unor compozitori moderni.

Echipa Creartes Land after school propune copiilor o abordare a lectiilor de dans putin diferita, sub forma unor module tematice interdependente, ce pornesc de la elementele de balet clasic, mergand pana la stiluri diferite de dans modern si chiar de dans popular romanesc sau specific altor popoare.

Dansul ajuta copiii sa creasca frumos, sa aiba un bun tonus fizic si psihic si le ofera sansa de a avea o prezenta eleganta in orice situatie de viata.

Va vom prezenta in curand si marii artisti dansatori ai lumii si ai tarii noastre. 
”Dansul este un poem în care fiecare mişcare este un cuvânt.” - Mata Hari

1 noiembrie 2013

Copii timizi

Specialistii nostri din after school definesc timiditatea drept o frica marcanta de a fi in centrul atentiei. Persoanele timide sunt ingrijorate de faptul ca s-ar putea comporta in asa fel incat sa fie puse in situatii stanjenitoare sau umilitoare. Acestea evita sa fie in centrul atentiei sau sa ajunga in situatii pe care nu le pot controla si in care comportamentul lor (sau al celorlalti) poate fi stanjenitor sau umilitor. Timiditatea nu este in sine un mecanism de aparare, copiii sunt timizi in diferite moduri, din diferite motive si  invata uitindu-se la oamenii din jur, parintii, rude, etc.

Un copil timid are multe neajunsuri pe plan social, atat cu ceilalti copii, cat si cu adultii. Timiditatea ii impiedica sa initieze contacte sociale, asa ca un copil timid va sta mai mult izolat. El nici nu va raspunde cu usurinta solicitarilor de a interactiona venite din partea altor copii, astfel va avea mai putini prieteni, desi poate isi va dori anturajul lor. Uneori copiii se lupta cu timiditatea.

Solutii creative sunt cele mai indicate in procesul de invingere a timiditatii. Trebuie invatati ca esecul este o parte normala a procesului de invatare. In schimb fac totul pentru a evita aceste situatii si isi omoara creativitatea. Unul dinte cele mai importante lucruri pe care poti sa ii inveti pe copii este ca esecul este un pas inainte in lucrurile la care vrem sa devenim mai buni. 


Daca la inceput nu reusim trebuie sa incercam din nou. Capacitatea de a ne observa dificultatile si esecurile ca un mod de invatare - ca informatii despre pasul urmator - ne intareste increderea. Invatati copilul sa gindeasca creativ, cum sa genereze mai mult de o singura solutie pentru problema. Pregatitii pentru dezamagire, dar si sa persevereze pina cind gasesc un raspuns care sa mearga.


Sprijinul parintilor ii ajuta pe copii sa navigheze in lume pe parcursul procesului lor de crestere si de schimbare. Incurajarile verbale sunt o modalitate eficienta de a-i arata copilului tau ca il iubesti, ca il sprijini si in acelasi timp ii transmiti mesajul ca vrei sa aiba succes in orice face.

Ne dorim ca fiecare copil care ajunge la after school Creartes Land sa continue drumul descoperirii propriei personalitati, inceput in familie.

31 octombrie 2013

Sa ii incurajam pe copii sa citeasca povesti!

Atunci cand citesc povesti cu voce tare copiii fac legatura intre forma scrisa a unei limbi si forma vorbita a aceleiasi limbi. Citind povesti in limba engleza, copilul isi va imbogati vocabularul si va reusi la nevoie sa foloseasca unele dintre cuvintele si expresiile intalnite in text pentru a se exprima oral.

Inainte de a incepe activitatea de citit propriu-zisa, copiilor li se pot propune a serie de activitati precum puzzle-uri, jocuri, cantecele sau joculete ce ii vor ajuta pe cei mici sa isi insuseasca mai repede vocabularul specific povestii pe care urmeazasa o citeasca. 

De asemenea, dupa ce elevii vor termina de citit povestea cu voce tare, acestia vor fi implicati in activitati ce isi propun sa clarifice anumite aspecte ce ar putea fi neclare si sa il provoace pe elev sa isi exerseze nu numai capacitatile receptive (citit si ascultat) ci si pe cele productive ( scris si vorbit). 


Specialistii din after school spun ca succesul in aceasta metoda ce promoveaza cititul povestilor este utilizare unor carti mari din care elevii unei clase vor citii pe rand. Astfel, toti elevii vor fi implicati si vor fi incantati sa imparta aceasta experienta cu prietenii lor.

De asemenea, cartile mari sunt insotite de obicei de imagini, cei mici putand sa faca usor legatura intre text si imagini si sa deduca intelesuri pe care nu le pot descoperi la o prima lectura a textului. 

O poveste se intipareste mult mai bine in memorie atunci cand este insotita de o serie de imagini. Este necesarca si aceste povesti sa contina structuri repetitive care le vor permite copiilor sa acumuleze anumite structuri noi si sa isi consolideze, in mod involuntar si placut, structuri deja invatate.

Utilizare povestilor  permite profesorului din after school sa introduca elemente noi de vocabular prin expunerea elevului la limba in diverse contexte, dezvoltandu-I capacitatea de a gandi si incurajandu-l sa foloseasca limba pentru a produce si transmite mesaje.

In cele mai multe povesti cuvintele cheie si structurile importante se repeta in mod natural ajutandu-i pe cei mici sa-si aminteasca detalii si invatandu-i sa anticipeze ce urmeaza sa se petreaca in poveste. Aceste structuri repetitive ii pregatesc pe cei mici pentru texte mai complexe si mai interesante.

Povestile reprezinta un instrument ideal in invatarea unei limbi straine deoarece intregul proces de invatare pare mai placut, mai atractiv si mai interesant iar elevii dau dovada de o capacitate extraordinara de a invata o limba straina atunci cand activitatile le par placute si familiare.

Asadar, folosind povestile in predarea limbii engleze, se creaza un mediu educational familiar si amuzant oferind contexte diverse pentru citit, ascultat, scris,  vorbit precum si pentru alte activitati precum teatrul si dansul.